OptiCept Technologies rapporterar om mycket bra resultat för den kommersiella utvärderingen hos ICA Toppen

ICA Toppen i Höllviken som sålt OptiBoost[TM ]- rosor sedan i april rapporterar 15% högre försäljning och 25% lägre svinn. Bruttovinsten är mer är 50% bättre än föregående år.

OptiCept Technologies AB genomför tidigare kommunicerad riktad nyemission till Wiser Group

Styrelsen för OptiCept Technologies AB (publ) (”OptiCept” eller ”Bolaget”) har idag, i enlighet med vad som kommunicerades den 10 september 2021, med stöd av bemyndigande från årsstämman den 28 juni 2021, beslutat om och genomfört en riktad nyemission om totalt 97 600 aktier till Wiser Group Holdings Inc. och Wiser Group Holdings Ltd. (den ”Riktade emissionen”). Den Riktade emissionen tillför Bolaget cirka 6 MSEK.

OptiCept Technologies ökar fokus på Asien

OptiCept Technologies AB har idag ett tecknat avtal med Wiser Group i Kina som innebär att OptiCept ökar sitt ägande i parternas gemensamma holdingbolag i Hongkong från 50 till 60%. Betalning kommer att göras genom en riktad nyemission till Wiser på 3 milj kronor. Samtidigt investerar Wiser ytterligare drygt 3 milj kronor i samma nyemission. Kursen på emissionen kommer att bli 30 dagars genomsnittskurs utan rabatt.

Nya framgångar för oliveCEPT® - OptiCept Technologies tecknar utvärderingsavtal i Portugal

OptiCept Technologies AB har idag tecknat avtal med SAOV (Sociedade Agricola Ouro Vegetal SA) i Portugal och kommer leverera ett oliveCEPT® system för kommande skördesäsong 2021.  SAOV är en producent med fokus på högkvalitativ olivolja. De har sin bas i Ribatejo-regionen i centrala Portugal med flertalet högteknologiska extraktionslinjer.

OptiCept startar utvärdering för rosor i Storbritannien

OptiCept kommer att under september starta oberoende tester på hållbarhet i Storbritannien som en förberedelse för lansering tillsammans med MM Flowers.

OptiCept Technologies ingår strategiskt samarbetsavtal med AFRY

OptiCept har idag ingått ett avtal med det globala ingenjörs- och designföretaget AFRY (f.d. ÅF Pöyry) med syfte att utveckla teknik för framtidens matproduktion.

Nästa steg mot kommersialisering av wineCEPT®. OptiCept och HTS sluter distributionsavtal

OptiCept och HTS srl sluter distributionsavtal för wineCEPT® med tillhörande utvärderingsinstallation på Sicilien

OptiCept säljer uppgradering av olivanläggning i Spanien

OptiCept Technologies AB tecknade i juni ett försäljningsavtal med Natural M Catalonia, Spanien. I ordern som var på 120 000 EUR ingick en uppgradering inför säsongen 2022 med 60 000 EUR. Kunden har nu valt att uppgradera redan inför säsongen 2021 varför försäljningen nu blir på 180 000 EUR

Viktigt steg mot kommersialisering av wineCEPT®. Tecknar utvärderingsavtal med Vinovalie i Frankrike.

OptiCept Technologies har idag tecknat avtal med vinproducenten Vinovalie i Frankrike. wineCEPT® kommer att utvärderas i deras produktion i södra Frankrike under kommande säsong 2021.